Izdelava spletnih strani – kaj morate vedeti vnaprej in čemu se je bolje izogniti?

Računalništvo in tehnologija

Naloga podjetja, ki se ukvarja z izdelavo spletnih strani, je izdelava kakovostne spletne strani, ki bo pritegnila vaše stranke in poskrbela za visok odstotek konverzije. A medtem ko lahko uresničijo vašo vizijo, ne morejo sanjati namesto vas. Stranke morajo do podjetja pristopiti z določenimi željami in zamislimi, da lahko izdelava spletnih strani gladko teče. V nadaljevanju vam predstavljamo pet vprašanj, ki si jih morate zastaviti, še preden stopite v stik s podjetjem, ki izdeluje spletne strani, poleg tega pa boste lahko prebrali tudi, čemu se je pri izdelavi spletne strani bolje izogniti, če želite, da vam bo stran prinesla čimveč uspeha.

Začnimo z vprašanji. To so vprašanja, katerih odgovori vam bodo pomagali izoblikovati vizijo vaše spletne strani, tako da boste do podjetja za izdelavo spletnih strani pristopili z določenimi idejami. Glede na to, kaj si stranke želijo, gre lahko izdelava spletnih strani v dokaj različne smeri.

  1. Kaj je cilj vaše spletne strani?

Že samo z odgovorom na to preprosto vprašanje boste dobili tudi odgovore na mnoga podvprašanja, ki jih zahteva kakovostna izdelava spletnih strani: Kaj bi rad/a dosegel/a z mojo spletno stranjo? Kdo je moja ciljna publika oziroma idealna stranka? Kateri elementi spletne strani so glede na te podatke pomembni?

  1. Kako želite poskrbeti, da bodo do strani lahko dostopali tudi uporabniki mobilnih naprav?

Danes velik del populacije do spletnih strani dostopa preko pametnih naprav, na primer preko pametnih telefonov. Četudi se vaša spletna stran na računalniku odpira brezhibno, so na telefoni lahko na primer skriti pomembni elementi. Poskrbite, da si bodo tudi uporabniki pametnih naprav lahko stran ogledali v celoti. To boste najlažje storili z uporabo odzivne predloge.

  1. Kaj počne konkurenca? Na področju spletnih strani ni nič slabega, če se po navdih odpravite h konkurenci. Poglejte, kaj vam je na konkurenčni(h) strani(eh) všeč in kaj bi vi izboljšali, preden se lotite svoje spletne strani.

Izdelava spletnih strani, kot smo zapisali, ni univerzalen postopek, temveč vsebuje različne korake glede na to, kaj želite od svoje spletne strani. Kljub temu pa obstajajo določene stvari, ki jih pri dogovarjanju za izdelavo spletne strani ne počnite, če želite, da vam spletna stran dobro služi.

Na spletno stran ne vključujte bloga. Marsikdo si na svoji spletni strani želi imeti podstran v formatu bloga, kjer bi lahko bolj neposredno komuniciral z bralci in morda pri njih na ta način pridobival točke ali vsaj posredoval uporabne informacije s svojega področja. To je krasna stvar, če ste dejansko pripravljeni redno objavljati in ste prepričani, da vam bo to časovno zneslo. Blog, na katerem je objava stara par tednov ali celo mesecev, namreč daje vtis, da informacije na strani niso aktualne in bo morda koga prepričal celo, da vašega podjetja ni več. Neposodobljen blog vam lahko prinese več škode kot koristi, zato se v primeru, da niste pripravljeni vsak dan vlagati časa v pripravo vsebin zanj ali najeti nekoga, ki bo to počel namesto vas, raje odločite za spletno stran brez njega.

Ne vključujte gumbov za socialna omrežja. Razlog je podoben kot pri blogu. Socialna omrežja veljajo za kraj v virtualnem prostoru, kjer so ljudje zelo aktivni, zato bo klik na povezavo do vaših socialnih omrežij, ki bo vodil do mrtvega, neaktivnega profila, ljudem dal čisto napačno predstavo o delovanju vašega podjetja. Če na svojo spletno stran že dodajate povezavo do socialnih omrežij, poskrbite, da se na njih veliko dogaja.

Ne zastavite ciljne publike preširoko. Ste že slišali rek, da ne morete vsem ustreči? Morda ste ga slišali celo v povezavo s področjem, kot je izdelava spletnih strani. In zagotovo drži – če se boste na vsak način hoteli prikupiti vsem in tako poskrbeti za večji obisk na spletni strani, boste dosegli ravno nasprotno. Ugotovite raje, kdo je vaša idealna stranka (ciljno skupino lahko zastavite precej na ozko) in premislite, kakšna bi bila za to stranko idealna spletna stran.