Kakšno prehrano morajo uživati športniki?

Zanimivosti

Športna prehrana je primerna za vse ljudi, še posebej pa jo morajo uživati športniki, saj je njihova posebnost v tem, da zaradi povečane aktivnosti porabijo veliko hranilnih snovi in da bi se tkiva ter mišice lahko obnovile, je potrebna posebna prehrana za športnike, ki je na voljo v različnih oblikah. Na razpolago imate proteinske ploščice, masla, napitke in kapsule. Izberete tisto, kar vam v danem trenutku najbolj ustreza oziroma je priročno.

Športna prehrana je vse bolj poznana in priljubljena tudi med rekreativnimi športniki in ostalimi ljudmi, ki se ne gibljejo dosti in sedijo v pisarnah, saj taka vrsta prehrane pomaga ohranjati imunski sistem, zdravje in telesno težo. Tovrstna prehrana tudi odlično obnavlja celice, regenerira živčevje, kite in mišice ter ohranja pravilno telesno težo ter nas brani pred virusi.

Klasična športna prehrana in njeni učinki

Klasična športna prehrana pomeni, da se prehranjujete z živili, ki vsebujejo vsa potrebna hranila za intenzivno športno delovanje. Pri intenzivnem športu se porabi velike količine sladkorjev, maščob, vode, beljakovin in tudi ogljikovih hidratov. Nešportniki jih seveda tudi porabijo, vendar ne v tako velikih količinah, zato jih morajo jesti manj, da ohranijo telesno težo. Kar se tiče vitaminov in mineralov, pa je pri obeh populacijah približno enako porabe in potreb.

Športna prehrana zato mora vsebovati zadosti sladkorjev, ki jih športnik dobi iz živil, katera vsebujejo dosti sladkorjev, teh pa je kar veliko, še posebej so sadje, krompir, surova zelenjava, kokos, med, naravni sladkorji iz rastlin, kot sta trsni sladkor ali sladkor iz sladkorne pese. V sladkorje se spremenijo tudi zaužite maščobe, ki jih dobimo iz oreškov, olja, avokada in podobne mastne hrane.

Vsebovati mora tudi dovolj beljakovin, to je proteinov, ki se dobijo s pomočjo vnosa pšeničnih izdelkov, soje, fižola, oreščkov, mleka ali mesa. Beljakovine namreč opravljajo proces regeneracije mišic in tkiv. Pri tem pa jim pomagajo tudi aminokisline. Nenazadnje vlogo pri zdravju odigrajo tudi vitamini, ki jih največ vsebujeta sadje pa tudi zelenjava.

Zakaj klasična športna prehrana ne zadostuje?

Težava nastane, če športnik ne more količinsko vnesti dovolj kakovostne hrane v svoje telo, da bi zadostil vsem potrebam telesa, ki se zato ne more dobro obnoviti in lahko postane oslabljeno ali pa podleže stresu, naporom in imunski sitem pade. Slabo počutje bo dalo slabe rezultate. Takrat klasična športna prehrana ne zadostuje več in je potrebno vnesti v telo prehranske dodatke, ki lahko deloma tudi nadomestijo klasične obroke, ne pa povsem. Želodec in črevesje namreč mora občutiti trdo hrano za normalno delovanje.

Športna prehrana s prehranskimi dodatki je popolna, če se pravilno kombinirata hrana in prehranski dodatki ali se delno nadomesti klasične obroke s posebnimi obroki za športnike v obliki ploščic, napitkov, kapljic in kapsul. Na tem mestu naj omenimo, da je najbolje posvetovati se s strokovnjakom, ki bo vaše stanje preveril in vam strokovno svetoval, kateri dodatki ali nadomestki obrokov so za vas primerni in v kolikšni količini glede na vaše cilje.

Ni vseeno namreč, ali ste športnik, ki dviguje uteži in potrebujete veliko mišično maso ter težo ali ste športnik tekač in skakalec, ki potrebuje prožnost ter nizko težo za čim boljši rezultat. Športna prehrana upošteva tudi to, ali se prehranjujete z živalskimi beljakovinami ali pa samo z rastlinskimi. Med njimi je razlika v tem, da so rastlinske topne v vodi, živalske pa ne, zato so rastlinske veliko lažje prebavljive.

Kakšna športna prehrana se priporoča za najboljši rezultat?

Vzemimo primer, da ste nekje na poti ali pa potrebujete spodbudo pred treningom ali tekmo, ali da nimate časa, lahko ste v pisarni ali doma in ste lačni. Da bi na hitro dobili v telo dovolj proteinov in uravnoteženo sladkorjev ter maščob, se priporočajo proteinske ploščice, kot so PROTEIN Bar ali Protein Energy Bar, ki vsebujejo tudi vlaknine in nimajo glutena.

Športna prehrana za izboljšanje imunskega sistema ter splošnega počutja in zdravja je vsebovana v aminokislinah, ki je proizvedena v kapsulah, na premer v izdelku THE NAC. Kapsule niso primerne samo za športnike, ampak tudi za vse ostale, ki bi si želeli izboljšati zdravje in počutje, saj je to dobra zaščita proti prostim radikalom, hkrati pa ohranja zdrave celice ter razstruplja telo.

Zdrava športna prehrana pa so še proteinski napitki, ki so čiste beljakovine in so na izbiro v dveh različicah. Ena je vegetarijanska različica s sirotko, kot je na primer izdelek X3M Veggie Protein ali pa rastlinska različica iz grahovih proteinov v izdelku THE Vegan Protein, ki ne vsebuje laktoze in ter dodatnih sladil in THE 100% Rice Protein. Ti izdelki vsebujejo več kot 80 % beljakovin ter tudi kar nekaj aminokislin.

Nenazadnje športna prehrana nujno vsebuje maščobe, ki jih lahko dobite v obliki arašidovega masla kot je izdelek THE Peanut Butter Smooth ali bolj groba različica tega masla, ki ne vsebuje dodanih sladkorjev, laktoze ali aditivov in je povsem naraven.

Če želite v telo vnesti dodatne vitamine in minerale, pa so zbrani v izdelku THE Immune System Complex, ki je v obliki kapsul in vam bo izboljšal imunski sistem ter vas zaščitil pred virusi, kar je v hladnejših mesecih zelo pomembno ter potrebno, saj je virusov v ozračju veliko in se ves čas tudi spreminjajo. Gotovo ste srečali že kakšno osebo, sploh so to športniki, ki niso nikoli prehlajeni in bolni. Njihova skrivnost je v odpornosti in zdravem telesu, ki ne dovoljuje virusom, da bi prevzeli oblast nad telesom. To pa dosežejo s prehrano in gibanjem.