vitamin D

V zimskem času uživajte vitamin D

Zanimivosti

Vitamin D je zelo pomemben vitamin v našem telesu. Dobimo ga s pomočjo sončnih žarkov v poletnim mesecih, medtem ko se v zimskem času pod vplivom sončnih žarkov vitamin D ne tvori. V zimskem času je priporočljivo uživanje prehranskih dopolnil, ki vsebujejo vitamin D. Vsekakor se je prej potrebno testirati ali vaše telo sploh potrebuje vitamin ali ne. Vitamin D je pomemben pri razvoju kosti in zob in je velik dejavnik v imunskem sistemu. Z dodatkom vitamina D naše telo lažje absorbira kalcij, ki pa je prav tako pomemben gradnik naših kosti.

V poletnih mesecih dodatki z vitaminom D niso potrebni, saj ga z vsakodnevno izpostavljenostjo soncu naše telo samo sintetizira. Pomembno je le da pokažemo nekaj kože in da smo vsaj 15 minut na soncu – ne v urah ko je le to odsvetovano, se pravi od 11-16.ure se sončnim žarkom raje izogibajmo. Jeseni in pozimi pa sončni žarki padajo pod drugačnim kotom kot poleti in telo ni zmožno samo sintetizirati, zato je vitamin D še bolj pomemben. Vitamin D lahko vnesemo s prehrano. Bogati viri so ribje olje, ribe, jajca, mlečni izdelki in živila, ki so dodatno obogatena z vitaminom D. Če teh živil ne uživate ali jih uživate v minimalnih količinah pa so vsekakor priporočljivi prehranska dopolnila, ki vsebujejo vitamin D.

Med bolj ogrožene skupine ljudi spadajo otroci, nosečnice in starejši ljudje. Pri njih je kar najboljše, da se jim dopolnila uvaja preventivno. Namreč, kot omenjeno vitamin D pripomore k absorpciji kalcija. Če nimamo dovolj vitamina D, se kalcij ne more absorbirati, to pomeni bolj krhke kosti in posledično lahko prej pride do zloma kosti. Seveda posledično tudi bolj dolgotrajnega zdravljenja in celjenja kosti, saj telesu primanjkuje tako kalcija kot vitamina D. V poletnih mesecih torej ne pozabite biti na soncu in v zimskih časih uživajte živila ki vsebujejo vitamin D.