holesterol dieta

Katera je najbolj priporočljiva dieta v primeru težav s holesterolom?

Zdravje

Rezultat analize krvi vas je trdno postavil na realna tla. Holesterol. Četudi veste, da niste edini, ki se soočate s to nadlogo, vam zdravnikov nasvet, da boste raven holesterola v krvi ponovno postavili v dovoljene okvire s pomočjo zdrave prehrane in predpisanih zdravil, prav nič ne pomaga. Zdravnik izstavi recept in tu se njegovo svetovanje zaključi. Vam pa ostaja v glavi na milijone vprašanj, ki jih hitite vpisovati v spletni brskalnik, dokler se vam na zaslonu ne zasvetijo najboljši zadetki: nutricionist, uravnotežena prehrana, holesterol dieta.

Napovejmo vojno holesterolu takoj

Prevelika telesna teža. Holesterol. Dieta. Če shujšate za 5 do 10 %, boste izboljšali profil lipidov, katerih razmerje v krvi je po opravljeni analizi holesterola v krvi neugodno. Nutricionisti priporočajo jedilnik uravnotežene prehrane, na katerem bodo imele pomembno mesto nenasičene maščobe: semena, rastlinska olja, mastne ribe in oreški. V zmernih količinah lahko jeste meso, predelano hrano, mlečne izdelke in jajca, ki umirijo holesterol. Dieta daje pomembno vlogo tudi antioksidantom, vitaminom, mineralom, vlakninam, kompleksnim ogljikovim hidratom in beljakovinam, ki jih najdete v zelenjavi, žitaricah in sadju. Zelo pomembno je uživanje zadostnih količin sadja, zelenjave in žitaric, ki so dober vir antioksidantov, vitaminov, mineralov, vlaknin, kompleksnih ogljikovih hidratov in beljakovin. Holesterol dieta, ki vsebuje hranila z veliko vsebnostjo vlaknin bo poskrbela, da bo občutek sitosti trajal dlje časa. Nutricionisti priporočajo še zmerno pitje rdečega vina, saj njegovi antioksidativni polifenoli, kot so katehin, kvercin in rezveratrol, zaščitijo srce pred srčnimi boleznimi. Končno novica, ki vas razveseli.

Holesterol, si prijatelj ali sovražnik?

Po krvi kroži holesterol v dveh oblikah:

– »prijateljski« holesterol LDL – lipoproteini z veliko gostoto

– »sovražni« holesterol HDL – lipoproteini z majhno gostoto

»Prijateljski« holesterol gradi telesne celice in je kot tak za življenje nujno potreben. Naše telo samo proizvaja to voskasto snov iz nasičenih maščobnih kislin v večini celic, še posebej pa v jetrih, črevesju in koži. Pomembno pripomore k delovanju celic, nastajanju nekaterih vitaminov in hormon ter žolčnih soli. Ko pa se prične v prevelikih količinah kopičiti v krvi »sovražni« holesterol, se zdravnikom ob pogledu na analizo krvi sprožijo alarmi, saj se je pričela snov odlagati na stene žil in lahko povzroči celo vrsto resnih zdravstvenih težav.

Kje izvira holesterol?

Ljudska modrost pravi, da holesterol izvira v mastni hrani, vendar nima vedno prav. S hrano zaužijemo samo 20% holesterola, kar 80 % pa ga telo proizvede samo. S hrano v telo vnesemo prehranski holesterol, naša jetra pa proizvedejo endogeni holesterol.

holesterol dieta

Ali holesterol dieta dovoli uživanje maščob?

Višanje holesterola v krvi povzročajo nasičene maščobe in transmaščobne kisline, ki so tudi najbolj škodljive med maščobami. Holesterol dieta priporoča samo 10% dnevnega vnosa le-teh. Nasičene maščobe najdemo v polnomastnih mlečnih izdelkih, maslu, masti, govedini, jagnjetini, perutnini, svinjini, predelanih mesninah, piškotih, pecivu, kokosovem in palmovem olju. Transmaščobne kisline vsebujejo slani prigrizki, ocvrta hrana, močno segreta olja, izdelki iz listnatega testa, industrijski pekovski izdelki, industrijske sladice, industrijske kreme. Vključuje pa holesterol dieta uživanje nenasičenih maščobnih kislin omega-3 in omega-6, ki pozitivno vplivajo na raven holesterola.

Katere zdravstvene težave spremlja povišan holesterol?

Simptomi v krvi se pokažejo šele takrat, ko se že spopadamo s hudo zdravstveno težavo, zato je priporočljiva redna kontrola ravni holesterola v krvi. Prva zdravstvena težava je dislipidemija, ki se lahko pojavi zaradi povišane ali zmanjšane vrednosti holesterola v krvi. Nihanje je lahko posledica nezdravega načina življenja, katerega sestavni del so neprimerna prehrana, povečana telesna teža, slaba telesna aktivnost, kajenje in stres. V nekaterih primerih je dislipidemija posledica genetske predispozicije in se pojavi že ob rojstvu, saj jo podedujemo od prednikov. Pojavi pa se lahko tudi kot posledica obstoječih bolezenskih stanj: inzulinska rezistenca, sladkorna bolezen, debelost, bolezni jeter, alkoholizem, motnje hranjenja, odpoved ledvic in nosečnost. Drugo zdravstveno težavo, aterosklerozo, povzroči kopičenje holesterola in kalcija v žilah, kar privede do njihovega zoženja ali zamašitve. Takrat nastane aterosklerotični plak, ki se lahko razpoči. Na njegovem mestu nastane strdek, kar v najhujših primerih povzroči srčni zastoj in možgansko kap.

Holesterol dieta reši več težav naenkrat

Nutricionist, ki premore znanje in izkušnje, vas bo s preverjenimi pristopi brez vašega nepotrebnega trpljenja, odrekanja ali pretiranih stroškov vodil skozi spremembe v prehranjevanju. Zaživeli boste zdravo življenje, ki vam ga zagotavlja holesterol dieta. To ni posebna dieta. Je samo uravnotežen način prehranjevanja. Z definiranim načinom prehranjevanja boste telesu dolgoročno priskrbeli vsa potrebna hranila, ki jih potrebuje, da zavaruje srce in ožilje. Holesterol dieta poskrbi tudi za zmanjšanje prekomerne telesne teže, kar pomeni, da boste rešili več težav naenkrat.

Holesterol dieta postavi zdravje na prvo mesto

Brez skrbno izdelanega načrta in podpore nutricionista, veliko ljudi v zelo kratkem času obupa. Izkušen nutricionist bo znal priskočiti na pomoč z recepti za pestre in okusne obroke, s katerimi boste lahkotneje zakorakali v novo, bolj zdravo življenje. Holesterol dieta, ki je oblikovana na podlagi sodobnih znanstvenih raziskav, bo še uspešnejša, če jo boste tudi vi sprejeli pozitivno in povečali svojo telesno aktivnost.